ARTICLES
Reducing Ovarian Cancer Risks Through Diet
Cancer reduction risks and diet seem to go hand in hand with any
type of cancer. Research shows that with ovarian cancer it is no
different, in fact studies shows you can drastically reduce your
risks by slightly altering your diet. Women who develop a dietary
strategy for reducing cancer can also reduce their risk of ovarian
cancer.
Most cancer research and even the American Cancer Society do suggest
eating an assortment of healthy foods. Diets, which are high in vegetables
are recommended by nearly all studies and researchers. Those woman
who eat five helpings of fruits and vegetables each day seem to reduce
their risks of all cancers by 50% and ovarian cancer is included
in those reduced risks. Also recommended is whole grain type foods;
beans, pasta, rice and some types of cereal. There is still some
debate on how much these foods reduce ovarian cancer, however no
one has suggested that they would cause ovarian cancer or hurt you
in anyway. In fact the proof that vegetables do not prevent or reduce
ovarian cancer is not even available, yet there is some question
as to whether research in this area of research on ovarian cancer
have enough data to be conclusive.
It would pay for you to develop a diet strategy to reduce your risk
of all types of cancer and to do some research. Think on this.
|
|